Propagujte, predávajte, vyberte si správnu reklamu
Neviete, ktorá z foriem reklám v online priestore je tá pravá pre vás? V podstate to môže byť ktorákoľvek z nich. Keďže naša malá rodinná firma, ktorá podniká prednostne cez webové stránky, malá tú česť so snáď všetkými druhmi reklamy, rozhodla som sa vám priniesť taký malý, rýchly a laický pohľad na to, čo je, a čo skutočne nie je efektívne. Teda, aspoň z môjho osobného a súkromného pohľadu.
PR články
Začnem tým, čo je podľa mňa TOP. Sú to PR články Seolight.sk, a to hneď z niekoľkých dôvodov. V porovnaní s inou reklamou je táto lacnejšia. Jej príprava a zhotovenie trvá kratšie a čo je asi najpodstatnejšie, ľudia milujú čítať. Viem, hovorí sa, že nie, ale v skutočnosti na internete ľudia hlavne čítajú. Samozrejme, aby taký PR článok skutočne splnil svoju funkciu, musí vyť urobení dobre. To už je ale iná téma, o ktorej by ste si však taktiež mali aspoň čo – to naštudovať. To len taká malá rada bokom.
Video reklama
YouTube a Facebook patria k veľmi mocným médiám, preto je škoda ich opomínať. Reklama spracovaná do formy videa je extrémne efektívna, avšak, musí byť tiež urobená dobre. No a dobre urobená video reklama už niečo stojí, niečo stojí konkrétne jej výroba. V tomto smere by som vám teda poradila najmä to, aby ste si dopredu zhodnotili, či máte financie na skutočne kvalitnú video reklamu. Lebo ak nemáte, tak do nej nechoďte. Trápna a lacná reklama v tejto podobe vám môže skôr uškodiť, ako pomôcť.
SEO reklama???
Viem, mnohí možno SEO nevnímajú ako formu reklamy, podľa mňa (a nielen podľa mňa) však ide o reklamu ako každú inú. Rozdiel spočíva v tom, že ide o dlhodobú formu propagácie. Takže, ak by ste sa rozhodli staviť na SEO, je to podľa mňa dobrý nápad, avšak iba vtedy, ak si nájdete dobrú agentúru, a ak ste na SEO ochotní pracovať dlhodobo. Vtedy ide o skutočne výhodnú (po finančnej stránke) a aj efektívnu formu reklamy.