Copywriting je práca snov
Čo je copywrtiting? Veľa ľudí o tomto pojme nepočulo a pritom s výslednou prácou copywritera prichádzame do styku niekoľkokrát do dňa. Copywriter je človek, ktorý píše reklamné texty tak, aby generovali čo najväčší profit. Za každým sloganom v reklame, za každou reklamou v novinách a za instagramovým príspevkom vašej obľúbenej značky stojí copywriter.
Copywriting pochádza z dvoch anglických slov a to copy, čiže reklamný text a writing čo znamená písanie. Inými slovami je to umenie predaja. Cieľom textu copywritera je predať zákazníkovi produkt iba na základe cieleného textu. Tento text musí spĺňať viacej podmienok. Po prvé, musí znieť prirodzene a stále mať určitú úroveň agitačnej zložky, aby presvedčil zákazníka ku kúpe daného produktu. Po druhé, ak je text publikovaný na internete, tak musí byť správne optimalizovaný, aby sa umiestnil čo najvyššie v rebríčku vyhľadávania. Ako to docieliť? Google vyhľadávač pracuje na základe kľúčových slov. Čiže ak zadáte do vyhľadávania reklama pre firmy, tak Vám nájde stránky, kde sa vyskytuje táto fráza a jej podobné, čo najviac. Písať takéto texty je umenie, lebo skĺbiť vyššie uvedené podmienky môže byť niekedy dosť ťažké.
Aké sú výhody copywritingu? Copywriting je jedno z dobre platených zamestnaní. Copywriteri si často vedia zarobiť aj niekoľko tisíc mesačne. Táto suma samozrejme záleží od skúseností copywritera a od veľkosti firmy, s ktorou spolupracuje. Druhá výhoda je, že jediné, čo vám k tejto práci treba je notebook a internet. Pokiaľ máte tieto dve veci, tak môžete pracovať odkiaľkoľvek. Ste na dovolenke? To vás nemusí obmedziť na vašich príjmoch. Ďalšia z výhod je časová flexibilita. Túto prácu robia stovky študentov popri škole, matky na materskej alebo profesionáli, ktorí si vedia prispôsobiť pracovnú dobu, podľa toho, ako im to vyhovuje.
Copywriting je práca, ktorá vám vie dať veľa do života a vďaka rozvoju internetu a stálemu dopytu po kvalitnej reklame je copywriting práca, ktorá sa ešte dlho bude tešiť popularite.