Marketing v internetových vyhľadávačoch nemusí predstavovať len platenú reklamu
Prakticky všetci poznáme tú základnú funkciu internetových vyhľadávačov. Zadáme do nich kľúčové slovo alebo výraz a následne máme pred sebou zoradené relevantné výsledky. A je pravda, že najčastejšie našu pozornosť zaujmú tie, ktoré sa nachádzajú na prvých dvoch, možno troch stranách. Následne klikneme na zodpovedajúci odkaz a dostaneme sa na konkrétnu webovú stránku.
Pre komerčne orientované weby a napríklad e-shopy je preto dôležitý boj o viditeľné, čiže predné pozície. K tomu, aby ich dosiahli, je častokrát neodmysliteľné vsadiť na kvalitné SEO, respektíve na optimalizáciu pre vyhľadávače.
Konkrétnymi úkonmi sa pre dotyčnú stránku dosahuje čo možno najvyššie umiestnenie vo výsledkoch hľadania. Takáto pozícia sa v našom prípade dosiahne organickým spôsobom, čiže je prirodzená a tým pádom sa za ňu neplatí. Okrem toho prináša pomerne dlhodobý efekt. Z hľadiska investície však predsalen existuje seo cena a teda doporučenie, obrátiť sa s týmto dlhodobým procesom na overenú agentúru s dlhoročnou praxou.
Neodborne vykonaná optimalizácia môže byť totiž v dôsledku penalizácie pre web škodlivejšia, než žiadna.
Pre dosiahnutie prirodzene vyšších pozícií vo vyhľadávači je potrebné dohliadať na vnútorné (on-page) a vonkajšie (off-page) faktory stránky. Dôležitú úlohu zohráva obsah, takisto analýza a následné používanie vhodných kľúčových slov, ktoré budú relevantné s hľadanými výrazmi v danom obore, respektíve tiež s danou tematikou a zmyslom vašej stránky.
SEO je teda spravidla dlhodobý proces, ale rovnako poskytuje dlhodobé účinky. To je rozdiel oproti platenej reklame vo forme PPC. V prípade optimalizácie za dosiahnutú priečku neplatíte, ale vedie k tomu náročnejšia cesta. Naopak takýto organický výsledok má tendenciu prinášať efekt z dlhdodobejšej perspektívy.