SEO články nesmú byť len o SEO
V rámci SEO optimalizácie nášho webu sme logicky riešili aj SEO články. U agentúry, ktorá nám robila optimalizáciu sme si zaplatili len nejaké tri mesiace. Viete, taký štart, aby všetko bolo naozaj tak, ako má byť. Po uplynutí tejto doby sme už aj my vedeli čo a ako, tak sme spoluprácu ukončili a na SEO čiastočne pracovali sami. Tá časť, na ktorej sme však nepracovali, bola tvorba textov. Zvládnuť by sme to možno i zvládli, no z časovej stránky to bolo pre nás takmer nemožné. Preto sme si začali hľadať copywriterov, ktorí by nám občasne takéto texty pripravovali.
Po veľmi krátkej dobe sme narazili na šikovného chalana, ktorý nám poslal ukážky aj referencie a všetko vyzeralo veľmi fajn. Zadali sme mu napísať desať textov, každý na jeden až jeden a pol normostrany a podstatou malo byť to, aby išlo o SEO texty. dodali sme mu aj kľúčové slová a výber konkrétnych tém sme už nechali na ňom. Asi po dvoch dňoch nám poslal návrhy tém článkov, ktoré sa nám pozdával, tak sa mohol pustiť do práce. Asi o týždeň na to nám poslal prvú várku textov.
Po prečítaní tej zmesi nezmyslov, ktorá bola poprepájaná kľúčovými slovami a zamorená spätnými odkazmi na náš web, som skoro odpadla, podotýkam, že sme mu neplatili málo, mal dosť času a dosť jasne sme mu na začiatku vysvetlili, čo v textoch mať chceme a čo nechceme za žiadnu cenu.
Kde bol problém? No tam, že išlo naozaj o SEO texty, no o nič viac. Chcem tým povedať, že obsah článkov, štylistka a celkový dojem bol otrasný. Prvý odstavec nedával zmysle s tým posledným, niekedy ani vety, ktoré na seba nadväzovali, nemali absolútne žiadnu logiku.
Názvy článkov aj nadpisy v nich nemali hlavu a pätu. Boli v natrepané kľúčové slová a pôsobili tak, ako by boli vygenerované nejakým strojom. Tento copywriter bol však presvedčený o svojej pravde. Vraj sme chceli SEO texty, tak ich máme. Drahí priatelia, ak by ste niečo podobné riešili aj vy, dajte si záležať na tom, aby mali vaše SEO články aj nejaký relevantný obsah. Inak sú vám naozaj na nič.